0 comments

Flashmob

"Flashmob" és una nova moda sobre tot a EEUU i a alguns països europeus, encara que a poc a poc va arribant cap aquí.

La traducció seria " multitud instantània" i consisteix en què un conjunt de persones queden a un lloc en concret per fer qualque cosa tots junts alhora durant un temps breu i en acabar cada un se'n va com si res. Normalment la gent ho fa per divertir-se encara que a vegades es fa per reivindicar qualque qüestió.

Aquest Nadal no us enviaré feina perquè pogueu descansar i tornar amb les piles ben carregades. Però si voleu tenir una positiu extra podeu fer les activitats que trobareu més avall sobre el "flashmob". Aquesta tasca és voluntària i si es realitza es tindrà en compte per a l'avaluació com a feina extra.


Flashmob a la New York Grand Central Station.



La Central Station es troba a Nova York, a la illa de Manhattan rodejada de gratacels. Fou construïda al segle XIX i la seva construcció fou una revolució la qual es comparà amb la torre Eiffel. Entre altres materials compte amb acer i vidre i té uns grans ventanals per on passen els raigs de llum, a més a més una espectacular cúpula en el seu interior. És l'estació més famosa de NY on cada dia passen milers de persones.


Flashmob a la Liverpool Street Station.



* Aquest video pertany a una companya publicitària de T-Mobile, un operador europeu de telefonia mòbil.

Liverpool és una ciutat anglesa que es troba a 336 km al nord-oest deLondres. Al segle XVII i XIX va ser un dels ports més importants del món degut a la migració entre Europa i EEUU, les mercaderies amb les Indies Occidentals (Carib avui en dia) i al tràfic d'esclaus. Avui en dia es coneix sobretot per ser la ciutat on es feren famosos els Beatles als anys '60 i pel seu equip de futbol.


Flashmob a un concert de Black Eyed Peas a Chicago.



Aquesta cançó amb flashmob està presentat per la conegudíssima presentadora nord-americana Ophra Winfrey. De fet aquesta dona és molt més que una presentadora de televisió, també és productora de cinema, actriu, crítica de llibres i empresària.

Chicago és una de les ciutats més importants d'EEUU i té uns 3 milions d'habitants. Es troba als peus del gran llac Michigan (al nord-est del país)i pertany al estat d'Illinois. És coneguda com la "Windy city" (la ciutat del vent) perquè en fa molt. Aquest ciutat té el gratacels més alt d'EEUU que es diu Sears Tower. La Sears Tower consta de 108 pisos, fa 442 metros i fou construïda al 1973. De Chicago és molt característic el seu metro elevat on els trens van per sobre d'uns ponts i també l'equip de bàsquet Chicago Bulls.

AQUÍ TENIU LES PREGUNTES PER A RESPONDRE I ENTREGAR.
Me les podeu enviar per correu electrònic a la següent adreça
mfballester@iesmarratxi.org o en mà el primer dia de classe després de vacances.


0. Què és i en què consisteix el flashmob?
1. A quina part de Nova York es troba la Grand Central Station?
2. Quan es va construir aquesta estació?
3. Copia o calca un mapa dels Estats Units i marca la ciutat de Nova York i Chicago.
4. Quan i per quins motius Liverpool va ser un dels ports més transitats del món?
5. Quin grup de música va néixer a Liverpool?
6. Copia o calca un mapa d'Anglaterra i marca les ciutats de Londres i Liverpool.
7. Cerca a internet el nom del programa que fa na Ophra Winfrey o el nom d'una
pel·lícula que ella hagi produït.
8. Amb quin altra nom es coneix Chicago?
9. Què és el Sears Tower?
10. Quines dues caraterístiques (segons el text) té Chicago?


ESPER QUE TENGUEU UNES VACANCES FANTÀSTIQUES!

read more
0 comments

2C Christmas splitting class.

Hey! Today is the last day of class, tomorrow we're going to the cinema and then HOLIDAYS!!!!!


Christmas activities for today:

0. Read the list of vocabulary from exercise 1 and translate these expressions into English. Write it on your notebook, NOT in an open office document.

Dissabte de Nadal (Nochebuena):
Dia de Nadal:
Dissabte de Cap d'Any (Nochevieja):
Cap d'Any:
Nit de Reis:
Bon Nadal:
Nadala (villancico):
Regal: "present " o ......................
(You can use nº 1 to help you)

Click 1

Click 2 (You can use nº 1 to help you)

Click 3

Click 4


Now, relax a little bit: Do you know Santa Claus lives in Rovaniemi?

Rovaniemi is a city in the north of Finland, in the area of Lapland (Laponia) which belongs to the Arctic Circle.

Now VISIT SANTA CLAUS at his house in Lapland in Finland, in the Artic Pole.

Santa Claus' office (Opening hours from 8:00 a.m. to 6 p.m.)



Outside Santa Claus' office.
Stream videos at Ustream

read more
0 comments

Theory: Adjectives, Present simple & continuous

In this post will practise Unit 1 and 2 with Present Simple and Present Continuous exercises. From Unit 3 you will find some exercises to practise Comparative & Superlative adjectives.
RECORDA!!!!!!!!!

Es posa THAN en el comparatiu (darrere l'adjectiu)

Es posa THE en el superlatiu (davant l'adjectiu).


A)
READ.


* How to form COMPARATIVE adjectives.

Si tenim un ADJECTIU CURT heu d'afegir -er al
final:

rich = ric

richer = més ric

Si tenim un ADJECTIU LLARG heu d'afegir la paraula more al davant del adjectiu.

expensive = car

more expensive = més car


* How to form SUPERLATIVE adjectives.

Si tenim un ADJECTIU CURT heu d'afegir THE abans de l'adjectiu i -est al final:

rich = ric

the richest = més ric

Si tenim un ADJECTIU LLARG heu d'afegir the mos
t al davant del adjectiu.

expensive = car



the most expensive = més car


Spelling!
-Si un adjectiu és curt i acaba consonant + vocal + consonant, doblarem la darrera consonant. Exemple: big -bigger

- Si un adjectiu curt ja acaba amb -e, només afegirem -r

-
Si un adjectiu acaba en -y, canviarem a -ier.

Remember!!!!
Good - better - the best
bad - worse - the worst

far - further - the furthest

You can read more about Comparative and Superl
ative HERE.

B)
Remember theory of the PRESENT SIMPLE tense HERE (affirmative) and HERE (negative and interrogative).

C) Remember the theory of the PRESENT CONTINUOUS tense HERE (affirmative) and HERE (negative and interrogative).
read more
0 comments

2 A and 2B Splitting class

Ànims que queda poc per les vacances de Nadal!


2B RECORDA que el proper dilluns tenim l'EXAMEN del que hem fet en aquesta Unit 3. A continuació us recordo el que entra:

Unit 3
-TV Programmes vocabulary
-Adjectives and their opposites
-Comparative and Superlative adjectives

Unit 1 & 2 (Repàs)
-one Present Simple exercise (affirmative, negative and interrogative)
-one Present Continuous exercise (affirmative, negative and interrogative)


* Carlos G. and Jose Antonio: Feis el nº 2 (exepte l'1er exercici). Go to GLORIA'S BLOG.


START WORKING!

0. Podeu repassar tota la teoria AQUÍ.

1.
Practise comparative & superlative adjectives by clicking on the next exercises:

- Exercise 1 (go at the bottom of the page)
- Exercise 2
- Exercise 3
(on the notebook)
- Exercise 4


2. Practise Present simple with exercises
3 , 4 , 6

3. Practise Present continuous with exercises 2, 5, 10

4. Do some Christmas activities: 1 (copy on the n
otebook), 2, 3 and 4.

RELAX: Do you know Santa Claus lives in Rovaniemi?
Rovaniemi is a city in the north of Finland, in the area of Lapland which belongs to the Arctic Circle.


Now VISIT SANTA CLAUS at his house in Lapland in Finland, in the Artic Pole.

Santa Claus' office (Opening hours from 8:00 a.m. to 6 p.m.)


Outside Santa Claus' office.
Stream videos at Ustream
read more
0 comments

1A Splitting class

Avui el que farem és repassar el Present Simple i el vocabulari de la Unit 3. Recorda que vull veure cada exercici acabat.

Ànims que les vacances ja arriben!

1. Remember the Present Simple HERE (affirmative) and HERE. (negative and interrogative)


2.
Practise: 1, 2, 3, & 4.


3.
Practise Unit 3 vocabulary. Use your notebook. DO number 1 and 2 from GLORIA'S BLOG.


4.
Christmas games!!! Click HERE


read more
0 comments

1 B Splitting class

Avui el que farem és repassar el Present Simple i el vocabulari de la Unit 3. Recorda que vull veure cada exercici acabat.

1. Remember the Present Simple HERE.

3. Practise: 1, 2, 3 & 4 (al 4 només has de copiar les frases ja que ho farem tots junts a classe)

3. Remember the "Questions words" (teniu el significat al quadern)


4. Practise them here: 1 and 2

5.
Practise Unit 3 vocabulary. Use your notebook. DO number 1 and 2 from GLORIA'S BLOG.
read more
0 comments

1 B Splitting class

Avui el que farem és repassar el Present Simple i el vocabulari de la Unit 3.

1.Look and listen to this video about the Present Simple.




2. Remember the Present Simple HERE.


3. Practise: 1, 2, 3 & 4.

4. Remember the "Questions words"

QUESTION WORDS

TRANSLATION IN CATALAN

What

Què ( o quin)

Which

Quin/s

When

Quan

Where

A on

Why

Per què

How

Com

Who

Qui



5.
Practise them here: 1 and 2
read more
0 comments

2A , 2B & 2C Splitting class

Després d'aquest pont ens tornam a posar les piles, ànims que queda poc per les vacances de Nadal!

2C RECORDA que el proper dijous tenim l'EXAMEN del que hem fet en aquesta Unit 3. A continuació us recordo el que entra:

Unit 3
-TV Programmes vocabulary
-Adjectives and their opposites
-Comparative and Superlative adjectives
-Dialogue

Unit 1 & 2 (Repàs)
-one Present Simple exercise (affirmative, negative and interrogative)
-one Present Continuous exercise (affirmative, negative and interrogative)

Today, you will practise Unit 1 and 2 with Present Simple and Present Continuous exercises. From Unit 3 you will find some exercises to practise comparative & superlative adjectives.0. READ.

A) How to form COMPARATIVE adjectives.

Si tenim un ADJECTIU CURT heu d'afegir -er al final:

rich = ric

richer = més ric


Si tenim un ADJECTIU LLARG heu d'afegir la paraula more al davant del adjectiu.

expensive = car

more expensive = més car


B) How to form SUPERLATIVE adjectives.

Si tenim un ADJECTIU CURT heu d'afegir THE abans de l'adjectiu i -est al final:

rich = ric

the richest = més ric

Si tenim un ADJECTIU LLARG heu d'afegir the most al davant del adjectiu.

expensive = car



the most expensive = més car


Spelling!
-Si un adjectiu és curt i acaba consonant + vocal + consonant, doblarem la darrera consonant. Exemple: big -bigger

- Si un adjectiu curt ja acaba amb -e, només afegirem -r

-
Si un adjectiu acaba en -y, canviarem a -ier.

Remember!!!!
Good - better - the best
bad - worse - the worst
far - further - the furthest

You can read more about Comparative and Superlative HERE.


*Jaume i Ivan feis tot el nº 2 excepte el primer exercici. Ves AQUÍ

1. Practise comparative & superlative adjectives by clicking on the next exercises:

- Exercise 1
- Exercise 2
- Exercise 3
- Exercise 4
- Exercise 5


Dels
següents punts 2 i 3 copia les tres primeres frases de cada exercici AL QUADERN.

2. Remember theory of the Present simple tense HERE (affirmative) and HERE (negative and interrogative). Practise with exercises here, here and here. When you have finished call me to check it.

3. Remember the theory of the Present continuous tense HERE (affirmative) and HERE (negative and interrogative). Practise with exercises here, here and here.
read more
0 comments

2A: Introduction to Unit 3

Per començar la Unit 3 hem de tenir un bon coneixement d'adjectius. Per això avui configurarem una bona llista d'adjectius i les seves traduccions. La llista S'HA DE FER AL QUADERN.

AQUÍ tens un diccionari per traduir els adjectius.

1. Fes els següents exercicis i copia els adjectius i les seves traduccions al quadern.
Pitjau 2 i 4

2. Avui també treballarem exercicis online del nostre llibre Spotlight. Seguiu les instruccions per saber com trobar-los.

1. Ves a Mi PC
2. Formació alumnes
3. Anglès
4. Spotlight 2
5. Linex
6. Segueix les passes per posar el teu idioma i el teu nom.

Què has de fer?
De la part de Vocabulary has de fer els Adjectives. Has de fer els 3 exercicis.
read more
0 comments

1A: December 1st

El que farem avui és repassar el verb "To be", "have/has got" i aprendrem a fer preguntes en Present Simple.
Recorda i copia al quadern.

1.
Verb "to be":
I am / You are / It is / He is / She is / We are / You are / They are

2. Verb "have got": I-you-we-they have got / She-he-it has got

3. Present Simple Interrogative: Posarem DO o DOES (per he / she /it) abans del subjecte.

Exemples: Do you like chocolate? - Does Mary speak English?

Click HERE.
read more
1 comments

Exams week

All this week you 1A, 1B, 2A, 2B and 2C are having exams.

So, prepare your test and...


read more
1 comments

2A Class before the exam!

READ THE INSTRUCTIONS!!!!!!!

1. FINISH "My favourite band" from last week.


2.
Xisco and I are going to correct it.

3. You have to copy the text on your notebook (perquè ho puguis repassar a casa per l'examen!)


4. Now, you can practise the Present Continuous: 1, 2 and 3. (Copia les tres primeres frases al quadern o en un open office i ens ho ensenyau)

5. Practise Can / can't. Ho pots trobar abaix dels peixos a la dreta del blog.
read more
1 comments

1A Splitting class: Tuesday 24th of Nov

Hello!

Llegiu atentament les feines que heu de fer avui:

1. Llegeix el següent text amb molta atenció perquè tu hauràs d'escriure el mateix sobre TU.
My name is Jane, I am thirteen years old and I live in Marratxinet. My best friend is Peter Smith, he is twelve years old. He lives in Santa Eugènia.

I get up at seven o'clock on Fridays. I have breakfast and I go to school at eight o'clock. I go home at five o'clock. Peter gets up at half past six on Fridays. He has breakfast and he goes to school at half past seven by bus.

I have dinner at eight o'clock and I watch TV or play computer games. I go to bed at half past twelve. Peter has dinner at nine o'clock and he watches TV or plays computer games. He goes to bed at twelve o'clock.

* Agafa el open office i escriu la redacció sobre tu. Fixa't amb els verbs en Present Simple!!!!!
En acabar m'has d'avisar per corregir-ho. Llavors, ho copiaras al teu quadern.


2.
La gent que no va acabar de fer les activitats del darrer dia (Days of the week, Months of the Year, The Time...) que ho faci ara
AQUÍ.

read more
0 comments

2B and C Splitting class

Welcome again!

1. You have to finish the composition about your favourite band!

2. Read:

DANCE MUSIC

a) Listen (CD 1, track 27) to the music and indentify the different kinds of dance music: tango, hip-hop, Morris dancing, belly-dancing and calypso.

b) Read the texts. Match them with the photos of the dance. Copy it on your noebook (photo...........:type of music)











































Text 1:

Tango is originally from Argentina but it's becoming popular in other countries too. Men and women dance the tango in pairs. An orchestra usually plays the music. The music is slow.

Text 2:
Hip-hop is orignally from the USA. Men and women dance to hip-hop music, but they don´t usually dance in pairs. Men sometimes dance at their heads!

Text 3:
Morris dancing is from England. Only men do it. The dancers wear white clothes and the musicians play the accordion.

Text 4:
Belly-dancing is originally from India, but it's now very popular in Egypt, Turkey and other countries. Only women do belly-dancing. The music is very fast.

Text 5:
Calypso is originally from Trinidad in the West Indies. At carnivals, lots of people dance to calypso music. Bands with metal drums play the music.

Texts by Oxford Spotlight.

c) Find some more information about the Morris dance: kind of music, objects they use, origines, instruments they play, what is The Sword Dance?, ...
DON'T copy and paste!!!! Write it in an open office document.


d)
Practise the Present Continuous for the exam: 1, 2, and 3.


Jose Antonio i Carlos G
, anau
AQUÍ


Correct your homework here
(Student's book, page 109 but not number 4)
1. Complete the sentences. Use the present continuous negative.
1. They are not practising the piano
2. You are not singing
3. We are not watching
4. I am not listening to you
5. Tom is not reading
6. Susan is not swimming

2. Write true sentences.(La frase serà afirmativa o negativa segons el que feieu en el moment dels deures)
1. I am / am not sitting
2. I am / am not chatting
3. The teacher is / is not standing
4. We are / are not listening
5. I am / am not listening
6. I am / am not using
7. I am / am not writing

3. Complete the questions and short answers.
1. Is he watching a video? No, he isn´t
2. Is she playing the drums? No, she isn´t
3. Are they having fun? Yes, they are
4. Is she doing athletics? No, she isn´t
5. Are you looking for me? No, I am not
6. Is it raining outside? Yes, it is

4. Not for today

5. Complete the dialogue.
1. What are you doing this evening?
2.I'm staying here.
3. Jack and I are going
4. We are meeting
5. I'm finishing

6. What are you doing after school today? Write three sentences.
Show this exercise to Albert or to me to correct it.

7. What can you do? Write true sentences. Use can or can´t.
1. I can / can´t eat...
2. I can / can´t dance sevillanas.
3. I can / can´t touch my nose...
4. I can / can´t cook paella.
5. I can / can´t swim...
6. I can / can´t read...


read more
0 comments

2B & C Splitting class: December 1st.

Before starting Unit 3 let's revise Unit 1 and 2 together.

Remember Unit 1 was about the Present simple and Unit 2 about Present continuous. Here, I'm attaching you exercises to practise WHEN to use Present simple OR Present continuous.

1. Learn the use of Present Simple and Present Continuous, READ and COPY on your notebook:

Present Simple
-habits
-routine
-with adverbs of frequency: always, usually, often, sometimes, never.
-with "every" (cada)

Present Continuous
-Present C. with future meaning (futur a curt termini)
- actions about now
-expressions: now, right now, at the moment, tonight, today, this...


2. Remember the USE of these verbal tenses watching this video and looking at this presentation HERE.




3. PRACTISE HERE:
1, 2, 3, 4, 5

4. More exercises Present Simple/Continuous (copy on your notebook):

1. I (to play)football right now.
2. I (to play)football on Saturdays.
3. I (to play)football every Tuesday.
4. I (to learn)English at the moment.
5. I (to learn)English at school.
6. Maggy (to cook)in the kitchen now.
7. Maggy (to cook) for her grandmother on Sundays.
8. Billy (to love)Mary.
9. Billy (to like)Chinese food.
10. Billy's father (to jog)in the park today.
11. Nicholas (to read)a fantastic book, keep silent !
12. Erik wants to (to go) outside.
13. Patrick (to play)on his computer this afternoon.
14. Rupert (to eat) chicken wings at the moment: he is very hungry.
15. What (you /do) ?I'm sleeping.



5.
Now, practise adjectives. Write ALL the adjectives in your notebook and translate them.

Click
2 and 4.
read more
0 comments

2nd A, B, C Splitting class: Writing



Molt important! Llegeix TOT el que he escrit abans de demanar el que has de fer!


Today you are going to write a COMPOSITION about your favourite band.


You have to...:

1. go to google images and look for a photo of your favourite band (not pop star)

2. copy and paste the photo in an open office document

3. write the composition (you have an example of a letter at the Student's book page 23. Read the text and do the same with your favourite band) - USE YOUR BOOK AS A GUIDE!!!!

4. VERY IMPORTANT - Elements of the letter:

a) 100 -120 words
b) use paragraphs
c) use Present Continuous
d) write about each member (instrument, clothes, hobby)

5. Save the composition in your personal file.


ATTENTION 2B & C !!!!!!


Here you have the contents for the exam:

-Vocabulary (instruments & musicians, Joe's world and clothes, dialogue and text "My favourite band")

-Present continuous (affirmative, negative and interrogative)

-one Present simple question (Unit 1)

-Can / can't

-Dialogue

-Listening

-Reading

-Writing

(and next splitting class: oral exam)

GOOD LUCK!!!!!!!!
read more
0 comments

1A and B Splitting class

Let's practise Unit 2!

A) Remember the Present Simple!

I drink
You drink

He drinks
She drink
s
It drink
s

We drink
You drink
They drink

Fixa't com el verb no canvia a excepció de la 3ª persona del singular (he / she / it) on s'afegeix una...


IMPORTANT! Escriu les tres primeres frases al quadern!!!! Practise the Present Simple affirmative AQUÍ i AQUÍ.


B)
It's time to PLAY!

1.Revise Unit 2 vocabulary. Do game 1 (wordsearch). Click here Unit 2 (Spotlight)

2.Days of the week!
Click AQUÍ.



3. THE TIME! Practise here: AQUÍ.

4. READ the ordinal numbers and COPY them on the notebook.

ATTENTION! Exercises 4 & 5 are very important to play activity number 6!

1 - First
2 - Second
3 - Third
4 - Fourth
5 - Fifth
6 - Sixth
7 - Seventh
8 - Eighth
9 - Ninth
10 - Tenth
11 - Eleventh
12 - Twelfth

5. READ and remember the months of the year.

6.Hunting the months! Click here: AQUÍ.

read more
0 comments

2 A, B & C Splitting class

Good morning!

Here you have the activities for today:

1. Practise PRESENT CONTINUOUS

Do exercises 1, 2, 3, 4, 5,6, 7, 8.

2. Practise CAN / CAN'T

Do exercises 1, 2, 3, 4.


3. PLAY a little bit!

Do games 1 & 3. Click this Unit 2 (Spotlight)

4. Watch & listen this video ONLY with HEADPHONES!!! (auriculars)







5. Look at the Barack Obama's video: YES, WE CAN!
(with HEADPHONES!!!)


read more
6 comments

The origins of Halloween

Com veis el text d'avui està en català ja que vull que conegueu a la perfecció la història de Halloween i sapigueu una mica més sobre els celtes. Al final del text trobareu preguntes sobre aquest.

La història de Halloween

Molta gent pensa que Halloween és originària dels Estats Units però això no és així. Els orígens d'aquesta festa es troben a Irlanda, a la Irlanda celta, i s'originà uns 2000 anys a.C.

En aquell temps els Celtes vivien a Irlanda, Gran Bretanya i nord de França. La seva vida es concentrava en conrear la terra per obtenir aliment per tal de sobreviure i defensar-se contra les invasions que aquestes regions sofrien.

Si pensam en el clima d'Irlanda i Gran Bretanya sabem que els hiverns son freds i molt humits. Així, fa 4000 anys la millor època era la primavera i l'estiu on la terra dona la majoria de fruits i és quan el clima és més benèvol. De fet, d'aquí venen els colors típics de Halloween: el taronja que simbolitza la collita, ja que és el color del blat i el negre que simbolitza la foscor i sofriment de l'hivern.

L'hivern per aquella gent era una època molt i molt dura: hi havia pocs aliments i poques hores de claror, feia fred, plovia molt i per tant la fam, les malalties i la majoria de morts estaven a l'ordre del dia. Els celtes temien l'hivern ja que era una època molt dura i duia sofriment.

L'octubre era el darrer més on es duien a terme les darreres collites i per tant eren les darreres setmanes d'abastir aliment. El novembre ja feia fred i començava el dur hivern. Així, els celtes veien el 1 de novembre com l'inici del sofriment, de la fam i del fred.

Per ells al novembre començava un altre any, la collita ja havia finalitzat i començava una altra estació i dia 31 d'octubre venia a ser el nostre “Cap d'Any”. Aquesta festa es deia Samhain (pronunciat /sou-in/) i el nom prové del nom que rebia el Deu de la Mort o obscuritat dels Celtes. La celebració la realitzaven els Druides (capellans, erudits, mags i filòsofs celtes). Els celtes pensaven que la nit on acabava l'època de collita i començava l'hivern els mons dels vius i dels morts es trobaven més aprop que mai i creien que amb l'arribada de l'hivern, aquesta nit del 31 d'octubre els fantasmes dels morts baixaven a la terra.

La gent tenia molta de por a trobar-se aquests fantasmes pel carrer durant la nit del 31 i es posaven màscares (sovint caps de qualque animal) perquè els fantasmes no els reconeguessin i passessin de llarg. I d'aquí ve la tradició de disfressar-se per Halloween. Com que aquesta festa encara manté la “por” i temor que passaven els celtes, la gent ara es disfressa de personatges que fan por tal com fantasmes, frankesteins, bruixes, etc.

Llavors, cap a l'any 43 DC els Romans arribaren a les terres celtes. Aquests anaren conquerint les seves terres i cap al segle VII els romans varen “cristianitzar” la tradició pagana dels Celtes. I convertiren la tradició celta en el nostre Tot Sants. En aquella època Tot Sants (All Saints Day en anglès) es deia Alholowmesse, llavors passà a All-hallows, evolucionà i d'aquí ve el nom actual anglès de Halloween.

Contesta les següent preguntes. Pots contestar al quadern o al oppen office i guardar-ho a la teva carpeta.

A) On i quan s'originà la tradició de Halloween?

B) A quines regions, entre d'altres, varen viure els celtes?

C) Quines dues prioritats tenien els celtes en el seu dia a dia?

D) Què simbolitzen els dos colors de Halloween?

E) Quines dificultats havien de passar els celtes durant l'hivern?

F) Quin era el darrer mes de la collita? Quan començava l'hivern pels celtes?

G) Quan celebraven "Cap d'Any" els celtes? Com es deia aquesta festa? Qui la celebrava?

H) Qui eren els "Druides"?

I) Els celtes què creien que passava el dia 31 d'octubre?

J) D'on ve la tradició de disfressar-se per Halloween?

K) Quan varen arribar els Romans als territoris celtes?

L) Què varen fer els Romans al segle VII?

read more